Belirsizlik

Çoğumuz belirsizlik ile karşılaşmışızdır. İş aile çocuk sosyal ilişkiler vs. Bu durumu hayatımız boyunca en az bir kez yaşadık değil mi ? Kim bilir bazılarımız her gün belki de... Hayatta belirsizlik var mı?  Güneş her gün doğudan doğup batıdan batıyor. Ağaçlar baharda çiçek açıp bir süre sonra meyveye dönüyor. Ay belli zamanlarda bize farklı farklı görünüyor ama her ay bunu tekrarlıyor. Yağmur yağacağı zaman kış geldiğinde her şey aynı devam ediyor ve insan bunlara bakarken hiç belirsizlik görmüyor. Neden? Çünkü hepsi bir yasaya uygun hareket ediyor. 

Peki kendi yaşamlarımız nasıl? Bir karar almadan önce yaşadıklarımız meselâ... Sonuçlarının ne olacağını ön göremediğimiz durumlar ile karşılaştığımızda nasıl oluyor? Peki her şey hayatta bu kadar net ise neden benim hayatımda belirsizlikler olabiliyor? Aslında hayatta her şeyin bir sebebi ve sonucu ve her sonuç kendinden sonraki olayın sebebini oluşturuyor. Ben sadece bu bağlantıyı kuramıyorum, o konu hakkında bilgim yok. Detaya sahip olamamam, o konunun bana belirsiz olmasına sebep oluyor.

İlim detayda gizli. İnsan bütünü görür ve ona göre seçimler yapar genelde. Detaylar ile karşılaştığında ise bu ona belirsizlik olarak gelir. Hayat bu kadar net, ben ise bu kadar ilimsiz olunca konu belirsizlik oluyor böylece.  Evlendim ama nasıl bu evliliği sürdürülebilir hale getireceğim? Evladım oldu, nasıl yetiştireceğim? İşe başladım, kariyerimde nasıl yükselebilir ve orada kalıcı olabilirim? Arkadaşım ile tartıştım nasıl uzlaşabilirim? Bunlara benzer o kadar çok soru var ki hayatımızda. İşte ilim burada devreye giriyor. Uzaktan bakıldığında her şeyin aynı gibi göründüğü yerde detaya sahip olduğunuzda belirsizlik ortadan kalkıyor. 
Peki insan ne zaman hata yapar? Belirsizliğin olduğu yerde hamle yaparak... Alması, satması, evlenmesi, boşanması, işe adam alması ya da çıkarması... Bu hamleler; belirsizlik varsa çoğunlukla insana zarar veren sonuçlar doğuruyor.

İlmini öğrendiğim her konuda kandırılmam daha da zorlaşıyor. Daha az kontrol edilebilmeme rağmen, güvenilen olmaya başlıyor insan. Hayatımızda lehimize olanlar olduğu gibi aleyhimize olanlar da varken benim yaşantımı el yordamı ile devam ettirmem mümkün değil. Lehime olana yaklaşmam ve aleyhime olandan uzaklaşmam için belirsizlikleri ortadan kaldırmam gerekir. Detaylar benim netleşmeme, netliğim ise tuzakların bozulmasına sebep olur.

Yorumlar

  1. Merhaba,
    Elinize sağlık. Son zamanlarda en çok beni zorlayan konu yaşadığım belirsizliklerdi. Yalnız olmadığımı görmek beni mutlu etti. Umarım hayatımdaki belirsizlikleri kaldırabilmem için bu yazı güzel bir başlangıç olur. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Daha kaliteli bir hayat yaşamak için ne yaptığını bilerek, belirsizlikleri kaldırarak hareket etmek gerekiyor bu yazıdan anladığım. Bunu hatırlattığınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yazı hiç bu açıdan bakmıyordum olaylara teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Peki bir karar öncesi, belirsizliği nasıl ortadan kaldıracağız ? Detaylara nasıl ulaşabiliriz ?

    YanıtlaSil
  5. Ne kadar güzel ne kadar dohruve gercek😊

    YanıtlaSil
  6. "İlim detayda gizli " Çok güzel ifade edilmiş. 👏👏

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık çok güzel olmuş emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Insan şunları bilmeden nasil bu hayatı yaşayabilir(?) ya da bu yaşam nasil bir yaşam olur(?) Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tek Olmak Yalnız Olmak Demek Değildir Oysa!

KADER AĞLARINI ÖRÜYOR...

GEÇİCİLİĞİN İÇİNDEKİ GERÇEK AMAÇ...